Plan dnia

7.00 - 8.00

  • schodzenie się dzieci,
  • stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,

8.00 - 8.45

  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • zabawy porządkowe w sali,
  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • ćwiczenia poranne.

8.45 - 9.00

  • przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych - opanowanie umiejętności mycia rąk,
  • czynności samoobsługowe.

9.00 - 9.30

  • śniadanie,
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków,
  • kulturalne zachowanie przy stole.

9.30 - 10.00

  • zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszcególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe wg 15 obszarów edukacyjnych:
  1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
  2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
  3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
  4. Wspieranie dzieci do rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
  5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  6. Wychowanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
  7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
  8. Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
  9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
  10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
  11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
  12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
  14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
  15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

10.00 - 10.30

   Zajęcia dodatkowe:

  • język angielski codziennie (30 minut),
  • rytmika (1x w tygodniu),
  • zajęcia z tańca (1x w tygodniu),
  • gimnastyka korekcyjna (1x w tygodniu),
  • logopedia (1x w tygodniu),
  • zajęcia z psychologiem (1x w tygodniu).

10.30 - 11.30

  • wyjście na dwór,
  • ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży, 
  • wdrażanie do samodzielności,
  • zabawy dowolne dzieci na przedszkolnym placu zabaw lub spacery i wycieczki w pobliżu przedszkola,
  • zachowanie bezpieczeństwa i przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie.

11.30 - 12.00

  • przygotowanie do obiadu (I danie - zupa),
  • wdrażanie dzieci do samoobsługi,
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków,
  • kulturalne zachowanie się przy stole.

12.00 - 12.30

  • odpoczynek poobiedni,
  • słuchanie bajek relaksacyjnych,
  • zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych.

12.30 - 13.00

  • przygotowanie do obiadu (II danie),
  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się widelcem,
  • przezwyciężenie niechęci do niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
13.00 - 15.00
  • odpoczynek poobiedni,
  • leżakowanie w najmłodszych grupach.
15.00 - 15.30
  • podwieczorek,
  • wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych,
  • czynności higieniczne,
  • samodzielne spożywanie posiłku.
15.30 - 18.00
  • pobyt na świeżym powietrzu,
  • zabawy w sali: słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami,
  • praca indywidualna,
  • rozchodzenie się dzieci,
  • kontakt indywidualny z rodzicami,
  • prace porządkowe.